sobota, 28. november 2015

Barvanje blaga - sprehod po gozdu

Najprej naj nekaj razjasnim: o barvanju blaga z naravnimi barvili nimam pet posto pojma. Vse, kar vem, je tisto, kar sem mimogrede pobrala ob prebiranju raznih blogov (in ob nesrečah s hrano ipd.), da bi se pa prav zavzeto lotila preučevanja kake literature na to temo, tako daleč pa še nisem prišla.
Torej, pred nekaj tedni sem naletela na blog gospe ki živi v gozdu blizu ameriške atlantske obale. Zelo mi je zelo všeč, kaj in kako počne. Ogledala sem si nekaj njenih filmčkov in komaj čakam, da se bom spet lotila premetavnja krpic, pa da poskusim kaj od tega, o čemer govori. Tu pa tam omenja tudi barvanje blaga, z indigom, železnimi opilki in raatlinami, pa še marsikaj drugega omenja. Zapomnila pa sem si, da železo korozivno vpliva na tekstil, zato ga je treba zelo previdno uporabljat.

To je moralo biti v petek ali soboto zvečer. V nedeljo zjutraj sem šla do oddajnika in sem med trpanjem stvari v nahrbtnik (robci, telefon, fotoaparat itd.) zraven stlačila tudi kos leakrila in trak bombažnega blaga, ki ga uporabljam za vezenje križcev.




Po poti sem pobirala razne reči - suho in zeleno listje, redke cvetove, lubje ipd.


Vmes je bil tudi šipek, ki ga kasneje nisem uporabila, ker ga nisem mogla spravit narazen (opomnik: kupi si že enkrat zložljiv nož!)
Potem sem naredila naslednje: v leakril sem zavila list bršljana


suh list


in rumen cvet.


Potem sem vse skupaj zvezala in dala na stran.


Itak vemo, da je leakril huda sintetika in nedavne izkušnje so pokazale, da je tole bilo verjetno zapravljanje časa in materiala.

V bombažno blago, ki ga kličemu tudi panama, sem zavila malo več tega:
ciklamin list (imela sem tudi cvet, pa ni prišel na vrsto)


dva suha lista


majhen košček bakrene žice, ki se je valjal tam okoli


rdečo jagodo


rumen cvetek


še eno rdečo jagodo


rdečkasto listje (verjetno od gozdne jagode)


cvet detelje


in lubje - smrekovo in hrastovo



pa še en rumen list


Tudi iz tega sem naredila klobaso.
Prvotni načrt je bil, da zadevo nekam zakopljem, pod drevo v listje, npr.. Za nekaj časa. Potem sem se spomnila, da je v listju veliko tanina, ki bo požrl barve iz stvari v klobasah. Nazadnje sem ju skrila v kup kamenja. Naslednjo nedeljo sem vse skupaj zalila z metnim čajem z limono (brez sladkorja, meda ipd.!).
Zadevi bosta ostali tam 4 mesece. Tj. preko zime, do prve nedelje po osmem marcu, če sem prav preračunala. Vmes bo padal dež, sneg, vse skupaj bo verjetno parkrat zmrznilo in odmrznilo ... Dogajala se bo skratka alkimija naravnih sil.
Mogoče bo pa vse skupaj splesnelo ali bojo tisti kup kamenja odpeljali ... in bom ostala brez rezultatov.


Jutri sledi nadaljevanje, v katerem bo govora o rdeči pesi.

Ni komentarjev:

Objavite komentar